fredag 29 juli 2011

Inredning

Om det är något jag har gjort den här semestern så är det att sova. Jag sover väldigt lite i allmänhet, så jag har en del att ta igen. I morse vaknade jag av telefonen som ringde halv nio. Halv nio en semesterdag? Ring mig igen efter lunch.

Jag har slösurfat ett tag och har äntligen hittat en inredningsbutik som verkar ha vad jag vill ha. Jag har ju inte gjort något med lägenheten sedan jag flyttade in. Innan jag ens hänger upp en tavla ska det målas, både väggar och tak. Jag brukar ju klara av grejer ganska bra själv, men det här gången skulle det inte skada med lite manlig hjälp. Ingen har anmält sig hittills så snart får jag väl ta till våld?

Väggarna blir vita. Resten av inredningen blir en massa färg överallt. Jag behöver färg. Inget mer bara svart och vitt, så dystert. Det är lite indisk stil på den här inredningsbutiken. Det vill jag inte ha, jag passar inte som bohem, men de verkar ha mycket som kan funka ändå. Jag tror att det kan bli ett besök till butiken på Sveavägen i dag.

Inga kommentarer: