fredag 29 juli 2011

Nothing Rather

Jag har egentligen en ganska tråkig semester. Jag gör inte så mycket. Inga resor någonstans. Detta väldigt mycket medvetet. Jag är trött på att ta mig till och från platser med en massa packning att jag hellre bara är där jag är, även om det blir tråkigt ibland. tråkigt har jag faktiskt inte och dessutom är det precis vad jag behöver - ha lite tråkigt. Förra sommarens äventyr lever även den här sommaren. Nu vill jag bara vara, för första gången i mitt liv.

Hade jag kunnat teleportera mig från en plats till en annan hade jag nog spenderat några dagar på västkusten nu. Jag saknar havet, båtarna, att gå barfota runt på ön, ner till bryggan på morgonen och dyka i, att äta räkor på kvällen och att spela rundpingis i sjöboden efter det.

Mamma och pappa är där nu. Inte ett moln på himmelen. I Stockholm är det molnigt, men jag gråter inte för det. I'm happy och jag har ju valt det själv. En löprunda blir precis lika bra, till att börja med.

Inga kommentarer: