lördag 30 juli 2011

Miss Wet T-Shirt

Det är varmt och kvavt i dag och jag kände verkligen inte för att springa i ett tajt linne. Fick en bra idé att springa i bara sporttop med en tunn jacka över. Jag såg ju att det var lite genomskinligt, men tyckte inte att det var så farligt. Vad jag inte tänkte på var att när man blir varm och svettig klibbar den sig fast på kroppen och blir inte direkt mindre genomskinlig. Det kändes som att springa i en Wet T-shirt-tävling när jag sprang runt Kungsholmen. Jag vande mig snart vid blickar och var bara glad att jag slapp se mig själv.

Det blev en riktigt varm löprunda och tydligen hade jag druckit dåligt för jag fick en sjuk huvudvärk och blev svimfärdig halvvägs runt. Jag har alltid kontokort med mig när jag springer för säkerhets skull och i dag behövdes det. Jag sprang in i en butik och halsade en Loka Citron bredvid glassdisken. Sedan kunde jag springa vidare, välmående igen. Man måste lyssna på kroppen, annars kan det gå illa. Gränsen till kollaps när man har vätskebrist är liten. Det händer mig väldigt sällan, men i dag är det faktiskt väldigt varmt. Och klibbigt, som sagt.

Inga kommentarer: