söndag 31 juli 2011

Mitt Yttre

Innan jag bodde i Stockholm fick jag ofta frågan vad jag använder för hudvårdsprodukter för att ha så fin hy. Nu när jag bor i Stockholm undrar folk vilken salong jag går till och "fixar" mig. Då liksom nu ligger hemligheten i att äta bra, dricka mycket vatten och motionera för att hålla igång blodcirkulationen. Jag röker inte och dricker måttligt med alkohol, oftast rödvin, sällan sprit. Detta är den bästa behandlingen man kan ge sin kropp. Den byggs inifrån och ut, inte tvärtom.

Jag ska ändå visa vad jag använder, om någon är intresserad? Som ansiktskräm använder jag Dermalogica. Löjligt dyr för en vanlig ansiktslotion, men värd pengarna. Jag känner sig fräsch i den. Över det mineralpuder och en lätt rouge från Bare Minerals. Varken mer eller mindre. Ett tips är att köpa de här produkterna i USA eller England. Bara det kan vara värt resan i sig.

Som hårprodukter använder jag olika beroende på om jag har rakt eller lockigt hår. Om jag plattar håret med plattång tar jag Loréals Iron Finish i hela håret innan. Om jag låter det vara naturligt lockigt har jag Catwalk som favorit men just nu använder jag Bumble and Bumble. Allt det här är också löjligt dyrt i Sverige men jag köpte på mig ganska mycket när jag var i Florida över nyår. Det brukar vara lagom att ta en resa "Over There" när förrådet börjar ta slut.

Till sist är min favoritparfym sedan några år tillbaka Burberry's The Beat. Fräsch doft som funkar både till vardags och till fest. Jag gillar inte att växla mellan dofter.

Där har ni mitt yttre. Glöm inte att dricka vatten.

Inga kommentarer: