onsdag 31 augusti 2011

Inget Sockersug

Det är godisbuffé på kontoret i dag. Jag är inte det minsta sugen. Det sockersug som jag hade i somras är helt borta. Det tar en till två veckor att "avgifta" kroppen om man äter mycket socker och vill bli av med suget. Avgiftningen innebär både abstinens och huvudvärk, men det går över.

Jag sitter ute i caféet och jobbar nu (har flyttat runt i dag för att få lite omväxling). Håkan som sköter caféet vet att jag inte äter godis. Han tycker att jag är Hälsan Själv och förstår inte hur jag kan ha sådan karaktär. Han har själv idrottat hela sitt liv och jobbat som sponsoransvarig för de flesta stora idrottsstjärnorna i Sverige. Ändå tycker han att jag är galen. Han försökte prompa på mig frukt, men jag är proppmätt efter den där smoothien. Till slut kom han med en Loka.

- Dricka måste du i alla fall göra, flicka lilla.

Jaja, okej då.

Inga kommentarer: