måndag 29 augusti 2011

Runday Monday

Jag var lite tidig men jag såg två tjejer som satt och väntade och som såg ut att leta efter samma som jag. Jag gick dit och mycket riktigt, de skulle löpträna med Runday. Världen är verkligen liten. En av dem pluggar ihop med min systers kompis och den andra jobbar med marknadskommunikation precis som jag, har läst exakt samma utbildning och har dessutom haft eget företag. Det visade sig att vi hade fler saker gemensamt, till exempel hur vi tränar. Vi är uthålliga och springer gärna långt men inte lika gärna snabbt.

Det tog knappt fem minuter till innan det var fullsmockat med folk, blandat killar och tjejer mellan 25 och 35. Två tjejer och en kille tog ton och förklarade att de skulle köra tre olika pass i dag. Ett för rena nybörjare, ett distans-/backpass och ett intervallpass. Jag valde intervaller, precis som mina nyfunna friends. Jag och min kommunikationskompis sprang hela passet tillsammans, även om vi inte pratade så mycket de sista intervallerna där det var all in. Vi var alla i extas efteråt. Att vi inte har tränat i grupp förut? Det var nytt för dem också. Jag vandrar fortfarande på små moln.

Jag gillar min nya måndagsrutin och längtar redan till nästa måndag.

1 kommentar:

titti sa...

Åh det gör jag också!!!