måndag 29 augusti 2011

Stadiga Steg

Jag avlägger inte nyårslöften längre. De håller väl aldrig ändå? Istället lägger jag upp planer varje år med små mål som jag ska nå. Jag når de flesta, utom att skaffa pojkvän så det har jag gett upp. I år firade jag nyår i Florida. Jag gick där bland palmerna och funderade på hur 2011 skulle bli och vad jag ville uppnå. Här är några av målen jag satte upp.

- Bli frisk och hel (jag haltade runt med min platspjäxa just då)
- Köpa lägenhet
- Göra ett bra jobb
- Börja träna i en klubb (triathlon, multisport eller ren löpning)
- (Skaffa pojkvän)

De tre första har jag uppnått. Det fjärde bestämde jag faktiskt att jag skulle ta mig an efter sommaren när jag hade installerat mig och landat och inte minst fått ordning på mina fötter. Dessutom har det inte gått tidigare i år då jag har lev mitt liv helt Ad hoc. Nu har jag ju även bestämt mig för att få in en del rutiner för att få lite struktur. Jag behöver det. Jag vill ha det.

Då var det "efter sommaren" nu då och jag står med stadiga fötter på jorden. Jag har kollat upp lite triathlon- och löparklubbar med jag vill inte ägna all min lediga tid åt att träna för att jag måste. Jag vill nog ha det lite mer flexibelt, eller åtminstone mindre seriöst. När jag letade lite mer i helgen hittade jag en löparklubb som lät kul. De träffas klockan sex varje måndagskväll knappt två kilometer ifrån där jag bor, så i dag hoppade jag i löparskorna och tog en promenad som uppvärmning till träffpunkten.

Inga kommentarer: