måndag 29 augusti 2011

Stark Inifrån

När jag ändå inte kunde sova kunde jag lika väl gå upp. Jag tog en dusch för att vakna till ordentligt och körde sen lite poweryoga medan håret torkade. Jag tvingar mig själv att få in yoga som en rutin. Jag behöver stärka upp mig själv inifrån igen.

Jag var på akupunktur härom dagen för att jag har så sjukt ont i mina skuldror och min nacke. Dra på trissor, men jag tyckte faktiskt att det hjälpte avsevärt. Jag har inte haft alls så ont som jag brukar i helgen. Hon som utförde akupunkturen undersökte mig först eftersom det var första gången jag var på akupunktur. Hon kom fram till att jag är överrörlig i hela kroppen. Vad fasen, jag som har trott att det är bra att stretcha? Ja visst, tydligen, men inte för mycket.

Jag ska alltså sluta att stretcha efter varje gång jag har tränat (mer eller mindre varje dag) och träna mer yoga som också stretchar ut kroppen, men mer statiskt. Den DVD:n jag har hemma är perfekt. Om man hoppar över andningsövningarna i början och avslappningsövningarna i slutet (så tålmodig är jag inte) tar det ungefär 40 minuter och är riktigt tufft.

Inga kommentarer: