lördag 31 december 2011

Bye Bye 2011

Om jag nu ska sammanfatta 2011 så är det verkligen Året då allt hände. I början av året hade jag precis flyttat till Stockholm, börjat nytt jobb, blivit skadad. Jag stannar där även om det bara var början. Det är följderna av allt det här som har gjort det till ett mer händelserikt år än jag önskade.

Jag minns året mest som bilden ovan. Det där är en av mina fötter dagarna efter varandra och så där höll det på. Jag kan även sammanfatta 2011 med "smärta". Jag har haft konstant ont någonstans (och har det fortfarande) och det har tagit på krafterna för någon som är van att vara på topp rent hälsomässigt.

När jag skålar ut det här året är det med lättnad. Jag har åstadkommit en massa bra grejer, men jag har inte mått bra. Jag har inte riktigt kunnat hantera att vara skadad och det har gått ut över mycket. Jag tänker inte avge några nyårslöften i år heller. Jag brukar ju ha nyårsmål - alltså sådant jag vill uppnå.

Året som kommer handlar mer om att förändra min livsstil, till så som jag vill ha den. Jag kommer aldrig att leva som jag har gjort. Jag kommer aldrig igen att träna som jag har gjort. Jag menar inte att jag inte kommer att träna igen, men jag har fått en ny syn på välmående, där träning spelar en stor roll.

Jag lever ett väldigt spännande liv, men om man inte mår bra så spelar det ingen roll hur kul man har. Mitt mål för året som kommer är alltså att se till så att jag mår bra i första hand. I och med det kommer mycket bra att följa. Hur svårt kan det va?

2 kommentarer:

borje lindh sa...

Jo, det är kanske dags att du börjar lyssna lite på kroppen. Det är ok att träna mycket, om det är varierad träning och om kroppen hinner återhämta sig. Men kom ihåg att både hård träning och jobb-stress är stress. Är det stressigt på jobbet så får du ta det lite lugnare med träningen.

Nu lät jag som en gammal klok gubbe...

Gott Nytt År!!

Ellinor Bokedal sa...

Jag lyssnar på kroppen nu, äntligen, redan. Dock är det jobbigt när huvudet vill en sak och kroppen en annan. Det är väl främst detta jag måste jobba på. Man kan inte träna som en elitidrottare när man jobbar minst heltid med annat. Det är ett faktum.

Tack kloka gamla gubbe :)

Gott Nytt!