söndag 15 april 2012

Inte Snäll Mot Mig Själv

Jag hann fundera väldigt mycket när jag var i Ulricehamn över Påsk. Det är ju på något sätt det stället som är min referenspunkt för allt i livet eftersom det är där jag har vuxit upp och mellanlandat mellan mina äventyr även i vuxet liv. Mycket har hänt sedan jag flyttade till Stockholm för ett och ett halvt år sedan. Lite för mycket.

Förra året var spännande på många sätt. Det ena efter det andra hände, både privat och i jobbet. Jag hängde med. Trodde att jag hade full koll på allt och hade faktiskt ganska roligt. Nej fel - spännande är faktiskt det rätta ordet. Alla som har jobbat och rest intensivt och samtidigt ska sköta ett privatliv vet att det kostar. Jag betalade för mycket förra året.

Jag vet varför jag (egentligen) inte orkade med allt. Precis innan jag flyttade till Stockholm skadade jag mig och kunde inte träna. Jag borde inte ha rört mig alls så mycket som jag gjorde och kombinationen med att jobba mycket, sova lite, inte träna, äta fel och röra på mig fel i och med flytter, resor och annat gjorde att min kropp inte läkte.

För att göra en historia kort - jag var inte snäll mot mig själv förra året. Lyssnade inte på kroppen, prioriterade fel och gjorde fel val.

Inga kommentarer: