söndag 15 april 2012

That's More Like It

Det är inte så att jag kom på det här förra helgen, utan jag har varit medveten om mitt sätt att leva förra året, länge. Det svåra har varit att göra något åt det. När jag gick på julledighet i december hade jag bestämt mig. Det krävdes stora förändringar men jag visste ändå att de skulle ta tid. Nu över Påsk tog jag det allra största beslutet. Även detta kommer att ta tid, men huvudsaken är att jag har bestämt mig.

Jag har varit gränsänkling sedan i torsdags, en massa egentid som jag också behövde. Jag skulle egentligen på en middag i torsdags kväll men jag ändrade planerna och gick till gymmet istället. En lyxig middag med vin byttes mot gym och nyttig mat. Det var det jag behövde. I fredags morse gick jag upp tidigt och sprang före jobbet och efter jobbet gick jag på massage. Lördag morgon - gym. Sedan följde en städdag utan dess like. Jag...

...röjde upp alla kläder som låg utspridda...
...putsade alla fönster...
...dammsög hela lägenheten...
...dammtorkade bänkar, hyllor och liknande...
...torkade bänkar, hyllor och liknande med trasa...
...skurade golven...
...städade badrummet grundligt...
...duschade blommor...
...slängde papper och flaskor som jag samlat på mig...
...organiserade viktiga papper som hamnat i hög på skrivbordet...
...packade upp saker som jag köpt till köket...
...och till sist en hemlig sak som jag inte vill avslöja än...

...och efter 7 timmars röj var jag helt slut och somnade gott.

I dag gick jag upp klockan sju för att tvätta. Fem maskiner har det blivit och när jag har hämtat det sista om en timme ska jag ge mig ut och springa igen. Nu mår jag inget annat än bra, det kan jag lova.

Inga kommentarer: