måndag 28 januari 2013

Frihet

Jag var hos sjukgymnasten i morse. Fick skjuts dit av min andra hälft och riktigt kände hur mysigt det var och att jag inte var på väg till något instängt kontor där jag måste sitta hela dagen.

Efter sjukgymnasten, där fler besök hos både massör och kiropraktor är inbokade, sitter jag nu på dagens utvalda kontor och har hunnit med att checka av två av dagens fyra deadlines. Det är så underbart att slippa stressen som andra människor ibland för med sig i form av krav och kontrollbehov. Jag bestämmer helt och hållet över mig själv och mina leveranser och hittills har det gått väldigt bra. En del tycker säkert om att vara styrda och bli tillsagda exakt vad de ska göra varje dag. Själv vet jag alltid vad som förväntas av mig och så länge jag får fria händer att utföra det så har jag (mig vetligt) aldrig gjort någon besviken. Det är när någon kommer in och ska styra med järnhand som det blir fel.

Jag hoppas att jag blir chef en vacker dag så att jag får möjligheten att coacha och utveckla människor till att prestera på topp utifrån deras unika egenskaper.

Inga kommentarer: