tisdag 29 januari 2013

Pinsamt!

Skärpning TV4! Ni kan inte ta in en husläkare att prata om farliga saker som rökning och snusning, när han själv ser ut som en levande cancerstolpe. Det spelar ingen roll om han (som han själv säger) har lätt för att bli brun. Han är ingen bra förebild när han sitter där i rutan, brun som en bränd pepparkaka, och ska inge förtroende som läkare. Hur tänkte TV4 när han kom till studion i morse? Ibland måste man bara kasta om i programmet för att rädda sitt eget skinn. Den här morgonen gjorde de en klar miss när de lät husdoktorn sätta sig framför kameran.

Jag är själv en sådan som lätt blir brun och det är jag tacksam för. Jag hatar att vara likblek och erkänner att jag solar solarium ibland. Inte alls ofta, mer som en nödåtgärd någon gång på hösten och vintern när jag ser alltför blek ut. Jag mår bra av det, men jag vet ju inte hur det kommer att påverka min hud längre fram. Nu är ju jag en sådan som tycker om att leva i nuet och jag tänker inte så mycket på hur det ska bli när jag är gammal, men jag skulle aldrig sätta mig som husdoktorn i TV4, alldeles för brun för att det ska se normalt ut, och prata om hälsofarliga saker. Jag är ingen förebild som han är. Jag skulle aldrig råda någon att sola. Att jag gör det är mitt eget val.

Nej fy, pinsamt TV4!

Inga kommentarer: