onsdag 27 februari 2013

Min Andra Familj

Ibland har jag svårt att hänga med i hur fort tiden går. Det var ju inte längesedan jag gick i skolan och längtade efter att ta studenten för att äntligen få ge mig ut i världen.

Jag stack till USA direkt. Jag var au-pair i ett drygt år och det är än idag det häftigaste jag har gjort hittills (ej inräknat att vara gravid). Jag lärde mig den amerikanska kulturen utan och innan eftersom jag bodde i en helamerikansk familj och, sånär som på en svensk, bara umgicks med amerikaner. Det var en bra tid och jag levde verkligen livet. Reste så mycket jag kunde och testade mina gränser i allt.

När jag kom hem därifrån kändes Sverige litet och tråkigt. Jag kom att åka tillbaka till det stora landet där borta många gånger i olika omgångar och jag känner fortfarande en abstinens efter att vara där ibland. Trots det trivs jag jättebra i Sverige nu och det är nog ändå här jag vill bo, nära familj och de närmsta vännerna.

Jag fick precis ett mail från min gamla au-pairpappa, det var därför jag blev lite sentimental. Vi håller fortfarande regelbunden kontakt. Vi mailar i princip varje vecka och om det går längre däremellan är det mig det beror på. Jag kommer alltid att ha en extra familj där borta. Nästa gång de kommer till Sverige är när jag gifter mig. Vi får se när det blir, nu kom det ju något emellan.

Inga kommentarer: