lördag 23 februari 2013

Välja Barnvagn

Det finns tydligen få ämnen som engagerar så som att välja barnvagn. Det är ju en värld som alla som har eller som ska ha barn, måste sätta sig in in. En del vill inte alls lägga pengar på en barnvagn och köper begagnat. Jag själv känner att det är viktigt (mest för mig själv) att ha en praktisk och fin (och ny) vagn. Jag ska ju leva med den här varje dag i flera år nu. Då vill jag tycka om den. Bebben could väl care less?

Jag har börjat sätta mig in i barnvagnsdjungeln först nu. Har inte tittat alls mycket på bebisprylar än men nu börjar det bli dags om man ska slippa stressa runt höggravid och fixa med allt. Det finns verkligen hur många olika typer av barnvagnar som helt. Ska man ha en kombivagn redan från början med både ligg- och sittdel? Vilket chassi ska man ha? Svängbara eller fasta hjul? Det lättaste att välja blir nog färg.

Jag har hittat en favorit, en Emmaljunga (se ovan). Den är inte dyrast på marknaden men absolut inte billig. Det jag gillar med den är att den är rejäl och att allt ingår. Till och med myggskydd om så skulle behövas. Chassit är rejält och kan till och med följa med ut på golfbanan (ett krav från min andra hälft). Då blir det inte svängbara hjul men å andra sidan får man starka armar.

Först var jag bestämd med att jag vill ha en svart vagn, men när jag var inne i en barnvagnsbutik härom dagen hittade jag den här i black denim och blev kär. Vi får väl se om jag får med mig motståndarlaget i det här för det är inte helt självklart att lägga närmare en halv månadslön på en barnvagn.

Inga kommentarer: