torsdag 19 september 2013

Första Förkylningen

Plutten har blivit sjuk. Han sov i nästan fem timmar igår (jag trodde det var på grund av sprutorna) och när han vaknade upp började han nysa och hosta som en galning. Vi har ju varit på öppna förskolan och andra aktiviteter där jag vet att andra bebisar har varit förkylda, så egentligen väntade jag bara på det. Det går ju inte att undvika. Bakterierna flyger omkring överallt.

Inatt och idag har varit hemska. Lille O har haft jättesvårt att andas med allt snor i näsan. Vi har gett honom koksalt men inte förrän Apoteket öppnade i morse kunde J åka och köpa en nässug så att vi kunde suga ut snoret. Han tycker inte om när vi gör det men sedan mår han ju bättre när han kan andas. Mitt på dagen hade han hög feber och var varm som ett kärnkraftverk. Jag har haft kontakt med sjukrådgivningen flera gånger för att vara på den säkra sidan.

Nu ligger han och sover med lite Alvedon i den späda kroppen. J är iväg på fotboll. Jag sitter och jobbar. Kanske tar en promenad när J kommer hem senare för att få lite luft innan det blir natt igen. Usch för att se sin lilla bebis må så dåligt.

Inga kommentarer: