tisdag 24 september 2013

Busy Mama

På babymassage igår:
Dagarna och nätterna går i varandra nu. Han sover dåligt och vill äta ofta. Han växer ju. Det gör ju att jag sover ännu mindre och eftersom jag jobbar lite så sover jag inte så ofta på dagarna heller. Dagarna är också fulla med aktiviteter såsom föräldragrupp, babymassage, mammaträning, fika med andra mammor och bebisar, med mera. Detta är utöver att bara ta hand om Oliver.

Idag har vi faktiskt inte gjort någonting. Vi har bara varit hemma. Vi tog en promenad på eftermiddagen (han sov och jag gick) men annars har vi bara tagit det lugnt och lekt i lugn och ro. En bebis behöver egentligen inte så mycket mer än så i början. Sedan är det ju bra att han vänjer sig vid att vara runt andra människor än bara mig. Det kommer ju en dag när han ska börja i förskolan.

På tal om förskola så ska vi faktiskt gå och titta på en imorgon förmiddag. Vi måste tydligen ställa oss i kö redan nu.

Inga kommentarer: