söndag 20 oktober 2013

Fyra Månaders Total Glädje

Med risk att den här bloggen dör ut känner jag att det är dags för ett inlägg. Det är snart en månad sedan jag skrev sist. Mycket har hänt sedan dess, inte minst för lille O. Vi spenderar dagarna ute på barnvagnspromenader varvat med babysim, babymassage, babysång och mammagrupper. Den här veckan har jag inte fått något jobb gjort alls, utöver mammajobbet. O går ju alltid först och nu är han inne i en period då han äter väldigt mycket på nätterna. Det betyder att jag inte sover så mycket.

Trots att jag alltid är lite trött för närvarande så skulle jag aldrig vilja göra något annat. O är helt underbar och vi nyper oss själva i armen varje dag för att förstå att vi verkligen har fått den här underbara lille killen. Att få barn är verkligen så magiskt som de alltid har sagt.

Varje dag händer det något nytt. Nu när O har blivit fyra månader gammal får vi börja introducera honom till mat. Det första vi gav honom i veckan var en puré som vi gjorde själva på morot och majs. Ingen hit. Inte heller den mosade bananen som han fick smaka på igår. Idag fick han lite havregröt och den däremot smaskade han i sig med glatt humör.

Nästa helg är det dags för dop. Det blir i Ulricehamn där jag är uppväxt. Två veckor efter det åker vi iväg på vår första långsemester. Det blev ju inte så mycket sol för oss i somras så nu slår vi på stort och åker till The Sunshine State. Ska bli skönt, både att åka iväg hela lilla familjen och med en USA-dos. Vi har hyrt en lägenhet precis vid vattnet på västkusten. Jag tycker mycket bättre om västkusten än östkusten. På västsidan kommer de varma vindarna från Mexikanska Golfen och det är varmt i vattnet. Där är stränderna långa, breda och vita. Det är där pensionärerna hänger på vinterhalvåret, för att det är lite mer laid back och inte lika hippt som runt Miami på andra sidan. Perfekt för en liten, numera barnfamilj.

Nu ska vi snart ut på en liten löprunda. O får åka vagn och jag och J turas om att köra honom. I eftermiddag kommer farmor som sedan ska vara barnvakt när vi går på fotbollsmatch på Tele2 Arena. Vi bor nästan precis bredvid så det är enkelt för mig att sticka hem snabbt om det skulle behövas. Skön höstsöndag.

Inga kommentarer: