söndag 7 september 2008

Stockholm

Vi satt och pratade om Stockholm igår och vilken otroligt fin stad det är. Jag har ju bott och jobbat där i sommar. En av tjejerna som var med igår var uppe i Stockholm på semestern. Hon sa att hon tyckte att Stockholmarna stressade så fruktansvärt mycket, att de liksom sprang fram och tillbaka som yra höns i sina kostymer. Jag satt ganska tyst först. Jag insåg att jag har ju blivit precis likadan. Nu är det jag som springer förbi folk på tunnnelbanan för att hinna med. Möten som bokas in med minsta marginal för att hinna till nästa.

En sak är dock säker. Någon dryg översittare kommer jag aldrig att bli. Jag har testat på livet på Stureplan också, och tro mig, det är inget för mig. Jag är ingen asseccoar som man visar upp. Jag impas inte av snygga bilar eller att bli bjuden till ett bord där champangen ligger på is i väntan på att sprutas ut. Nej, inte min grej. Jag kan komma på bättre saker att spendera min tid på, även i Stockholm. Jag älskar den staden och det går att hålla sig borta från det som faktiskt döljer sig under den vackra fasaden. Men man får akta sig!

Inga kommentarer: