tisdag 28 april 2009

LCHF-frukost


Igår åt jag äggula för första gången sedan jag var liten. Jag tycker verkligen inte om det. Två kokta ägg, makrill i tomatsås, ett glas mjölk, keso och valnötter var min lunch. Jag började vid lunchen igår eftersom jag läste om HCLF först efter frukosten. Jag åt mina sista mackor på ett tag igår morse. Men faktiskt att jag tror jag klarar mig utan bröd. Jag kan alltid äta Yoghurt om det blir för mycket ägg. Värre blir det med frukt. Jag som älskar frukt!
I morse blev det två stekta ägg med hela gulan(!) stekta i riktigt smör, makrill i tomatsås, keso och en kaffe latte. Till kaffet i förmiddags åt jag en näve valnötter. Blev faktiskt inte alls frestad av min kompis som åt en kexchoklad. Jag knaprade stolt på mina nötter. Men så är det bara andra dagen också...

Inga kommentarer: