tisdag 28 april 2009

LCHF

Jag har länge försökt få min pappa att gå ner lite i vikt. Han är klart överviktig och kommer inte att få träffa sina barnbarn om han inte börjar bry sig snart. Peppar peppar. Hjärtinfarkt ligger liksom i släkten på pappas sida. Jag fick aldrig träffa min farfar. Jag läste igår på aftonbladet.se om den här LCHF-dieten. Det står för Low Carb High Fat, alltså man ska äta inga eller lite kolhydrater och mycket fett. Tänkte att den här dieten kanske skulle passa min far som maler ner en ost på ett par dagar och som häller stekfettet över maten när han har kokat panerad schnitzel och potatisklyftor i fem deciliter flytande margarin. Jag skojar inte. Ni hör ju.
Jag läste igenom allt detta själv och fick en grym lust att prova själv. Inte för att jag vill gå ner i vikt, absolut inte, men faktiskt att det låter ganska gott och av artikeln på aftonbladet.se att döma verkar de som har gått på dieten ett tag mår väldigt bra. Jag bestämde mig för att köra. Why not? Jag som gillar att testa nya grejer. Vad är det värsta som kan hända liksom? Uttråkad-av-livet-just-nu-Ellinor har talat;)

2 kommentarer:

Frida sa...

Märkligt... jag kör faktiskt samma diet sen två veckor tillbaka! Nu blir jag ännu mer motiverad :)

Ellinor Bokedal sa...

Haha, då kan vi ju inspirera varandra då för de här äggen står mig upp i halsen, redan! ;)