söndag 25 april 2010

Det Som Göms i Snö

Det som göms snö kommer upp i tö. Då pratar jag inte om hundskit. (Måste förresten ge de flesta hundägare cred för att jag inte har sett så mycket av detta när solen har blottat barmarken efter den stränga vintern). Anyway, jag sådde lite frön här och där innan snön började falla. Nu när den är borta och det är dags att börja skörda finns det knoppar lite här och där att ta från. Och nu pratar jag inte krokusar. Jag tror att det är farligt att bli för bekväm med livet och det man gör från dag till dag. Jag fick ett gott råd för ungefär ett år sedan som jag nu bär med mig. "Ellinor, se till att alltid ha något att falla tillbaka på, att ha en plan B och en plan C, om det inte skulle gå som du har tänkt dig". Därför började jag så frön lite här och där, av olika sorter. Frågan nu är vilka jag ska plocka? Ska jag ta dem som gror först eller ska jag vänta tills de riktigt fina slår ut? Finns det några som vissnar snabbare än andra? Frågorna är många. Helt klart är i alla fall att den som sår får skörda. Man får inget gratis här i världen. Inte jag i alla fall. Född med silversked i mun my -ss.

Inga kommentarer: