lördag 29 maj 2010

Glamourama

Jag sover bara länge om jag är riktigt trött. Vaknade halv tio i morse. Oj. Skönt. Hade tänkt ta ut mjölksyran på cykeln idag men eftersom det regnade tänkte jag om. Regn - what to do? Gymmet. Styrketräning är inte min favoritträningsform, men man kan tydligen inte ha roligt jämt. Jag behöver det. Väl där nere var det ändå kul. Träffade en massa folk jag inte har sett på länge. Kanske eftersom jag själv inte har varit på gymmet i Ulricehamn sedan det var över en meter snö utanför.

Genomkörd ligger jag nu i soffan och ser på Glamorama. Det är en dokusåpa som sänds på TV3 Play om tre tjejer som lever runt Stureplan med allt vad det innebär. Mamma kom förbi och undrade vad det är jag tittar på egentligen. När jag hade förklarat kom hon med kommentaren: -Stackars tjejer. Det är ju inte deras fel. De är ju uppväxta med det där. Intressant kommentar. Jag tycker i och för sig likadant. Jag vet inte varför jag tittar på det. Kanske för att övertyga mig själv om hur glad jag är att jag kommer ifrån där jag gör. Jag har provat på livet kring Stureplan och tro mig, det är inget för mig. Jag blir bara mörkrädd. Jag kan verkligen inte förstå vad det är man strävar efter där uppe runt Svampen. Störst, bäst och vackrast vadå? Kan inte fatta. Ett avsnitt till så kanske...?

Inga kommentarer: