lördag 26 februari 2011

Slut Som Artist

Alltså, jag är värdelös på att hoppa på kryckor. Det är ungefär som innan man lär sig att åka längdskidor på rätt sätt. Den ena skidan åker åt ett håll och den andra åt ett annat och det är liksom svårt att få in den rätta takten. Man blir bra på det man tränar på så jag räknar med att vara en utomordentlig kryckhopperska om en vecka (om jag orkar med dem så länge).

På något sätt kom jag in till stan där jag träffade Therese och hennes pojkvän som är i Sthlm över helgen från Borås. Therese är en av världens goaste människor. Driven, duktig och genomsnäll utan att vara det på ett mesigt sätt. Bra egenskaper helt enkelt. Hade det inte varit för att jag hade tagit jobbet här uppe så hade jag och Therese helt säkert drivit några projekt ihop. Man vet aldrig vad som händer framöver. Jag sa till dem att "när ni är redo för Stockholm så är Stockholm redo för er". De verkade lite sugna på det när de skyndade vidare till hotellet för att göra sig i ordning för kvällens Romeo & Julia på Göta Lejon.

Jag är medbjuden på två utgångar och en bio i kväll. Utgång, hmm...får inte dricka, kan inte ha högklackat och är dessutom lite trött av medicinen jag äter. Bio, hmm...jag har varit på fyra biofilmer på två veckor nu. Nja. Dessutom, jag var och storhandlade (i mina mått mätt) på vägen hem. Fyllde en ryggsäck till max och lyckades på något sätt ta mig hem med den på kryckorna. Nu har jag mat för helgen så jag kanske helt enkelt bara stannar hemma i kväll. Melodifestivalen? Nja. En sak är säker, jag är i alla fall slut som artist för i kväll.

Inga kommentarer: