lördag 30 april 2011

Valborg

Klackarna står framme och kuvertväskan är packad med läppglans och annat smått och gott. Det är tydligen Valborg i dag. Det verkar börja med grillning någonstans. Utomhus. Jag älskar utomhus, förutom nu. Pollennivån är inte nådig alltså. När jag tränar är det okej, då gör det inget om tårarna sprutar. Mindre trevligt är det när man ska umgås med andra, stillaståendes. Nej jag är inte ledsen, bara allergisk. Det värsta av allt är att jag känner mig som drogad av sömntabletter. Varför har jag blivit så pollenallergisk? Nästa år tänker jag vaccinera mig. Är det förresten för sent i år? Jag har ju frikort (fortfarande mycket stolt över det) så jag kanske skulle ta och göra det? Efter pollen kommer ju gräs (timotej).

Först ska jag klara av den här kvällen. Jag packar ner en mascara i väskan också, om den skulle rinna bort.

Inga kommentarer: