måndag 25 februari 2013

Cravings

Att ha speciella craving som gravid är ju känt. Om jag har några? Typ. De har dock varierat. I början ville jag bara dricka ProViva-juice. Det har jag aldrig gjort förut. Sedan var det mjölk. Sedan bröd i allmänhet och surdegsbröd i synnerhet. Sedan ville jag mest äta pasta till middag. Ett riktigt kolhydratssug alltå. Sötsaker har jag också unnat mig en del. Gärna choklad och glass.

J fick en mindre chock när han öppnade frysen härom dagen. Jag hade varit och handlat och fyllt upp frysen med glass i alla former och smaker. Man vet ju aldrig vilken man blir sugen på.

Som tur är har jag inte gått upp så mycket i vikt som man skulle kunna tro av bilden att döma. Jag har ju trots allt tränat under tiden. Annars hade jag nog inte haft det här kolhydratssuget heller. Kroppen säger bara till lite extra noga vad den vill ha nu.

Inga kommentarer: