torsdag 29 augusti 2013

Tänder På G

Idag var Oliver kinkig redan i morse. Jag och en kompis stack ut och sprang tidigt och som alltid innan jag sticker iväg hade jag sett till att han hade fått mat (två gånger), ny blöja och somnat om. Vanligtvis sover han ett par timmar efter det så jag kan lugnt vara ute en timme och till och med hinna hem och duscha innan han vaknar. J har koll på honom under tiden och om han skulle vakna så behöver han åtminstone inte mig (mat).

I morse fick jag ett SMS när vi var mitt ute i skogen att jag skulle skynda mig hem för han var gnällig. Det brukar betyda att han är hungrig vilket jag tyckte var konstigt eftersom han fick mat precis innan vi stack ut. Det fortsatte när vi satt och åt frukost och han helt plötsligt började gallskrika från ingenstans. Jag ska tillägga att vi har en väldigt glad kille som verkligen bara gnäller om något är fel.

Detta fortsatte under förmiddagen och jag fick honom aldrig riktigt att somna. Han låg och vred på sig hela tiden. Till slut började han gallskrika så att tårarna rann och efter ett bad som fick honom att skifta fokus somnade han på mig mage. Där låg vi sedan i tre timmar. Jag somnade också en liten stund. Först efter detta blev han lugn och glad igen som han brukar vara.

Jag har förstått att det är tänder på gång. Det hade jag ingen tanke på först eftersom han bara är två och en halv månad gammal men när jag läste på lite mer om det så stämmer alla symptom in. Han är gnällig, han tuggar på sina händer och han har börjat dregla. Ingen feber, än.

På eftermiddagen tog vi en promenad med min syster och efter det har han varit på jättebra humör. Han satt till och med och gapskrattade åt mig när jag gjorde roliga ljud. Han är världens härligaste lilla unge, som redan börjar få tänder.

Inga kommentarer: