måndag 2 september 2013

Lite Trött

Måndag morgon. Oliver sov mycket igår kväll och var därför vaken en del inatt. Därmed även jag, så jag är lite trött nu. Lille O har precis somnat om igen efter frukost, bad och lite morgonträning så jag ska också gå och lägga mig en stund igen. Det är så man får göra när man inte sover som vanligt på nätterna - sova på dagarna. I början hade jag svårt för det men jag har lärt mig att jag måste för att fungera normalt. Det svåra är att kunna sova på beställning samtidigt som han sover. Det är inte alltid jag somnar men bara att ligga och vila hjälper mer än ingenting.

Det är inte mycket man hinner med på en dag. Han är ju första prio men sedan ska man även hinna ta hand om sig själv. Ibland får han sitta i sin stol och titta på mig när jag duschar. Han gillar vatten och även ljudet av vatten så det är inga problem. Ibland får han även titta på när jag slänger på mascara och sätter upp håret. Han undrar nog vad jag håller på med?

Men om jag skulle stänga ner datorn och gå och sova lite då. Jag kanske till och med hinner ta en snabbdusch sedan innan han vaknar.

Inga kommentarer: