söndag 1 september 2013

Sjuka & Ynkliga

I torsdags var det Oliver som var kinkig. I fredags var det jag. Förstod ingenting men helt plötsligt fick jag först ont i huvudet och sedan i hela kroppen. Ni vet när det till och med gör ont att tvätta händerna. Kollade febern och mycket riktigt. 38,3 och det är ganska hög feber för mig som normalt har en kroppstemperatur runt 36,0.

Det allra jobbigaste var att Oliver inte ville sova och att jag egentligen inte orkade bära honom. Ännu mindre amma, men vad gör man? En bebis är helt beroende av sina föräldrar och inte minst mamman om man ammar. J kom hem från jobbet lite tidigare än tänkt så att jag kunde gå och lägga mig ifred. Jag sov hela kvällen eftersom Oliver också gjorde det.

Igår var febern borta och idag var jag ute och sprang på morgonen. Så fort gick det över. Märkligt. Vi var på thaimassage i tisdags och jag undrar om det är det som har utlöst något i kroppen? Det är det enda jag kan komma på. Oliver har inte haft någon feber så det är ju inte han som har smittat mig med något. Jag längtar inte direkt efter de sju förkylningarna om året som småbarn kan dra på sig. Hoppas Oliver har ärvt mitt immunförsvar för jag blir sällan sjuk i normala fall. Peppar peppar.

Inga kommentarer: